luni, 12 ianuarie 2009

La uscat...

Ibăneşti, un Sat-muzeu în judeţul Botoşani. Case vechi, tradiţii, datini, obiceiuri, toate de când lumea. O bătrână de vreo şaizeci de ani a pus la uscat în ceardacul casei mere înşirate pe sfoară. Asemenea mărgelelor. În serile lungi de iarnă se vor transforma într-un delicios compot... Alături, pe sârma de rufe, tot la uscat, ciorapi fini de damă, din cei pentru port-jartier!... Noul îşi face loc oriunde. Chiar şi într-un Sat-muzeu cum, din păcate, mai sunt puţine în Romanela!...

2 comentarii:

anca spunea...

Ibanesti, nume care-mi trezeste amintiri din copilarie, amintiri ale vacantelor petrecute la tara, la bunici, in satul Chiscareni (ai auzit de el?). Toate numele satelor si comunelor din judetul Botosani imi suna cunoscut, prin unele am si fost. N-0am stiut de expozitie. Chiar daca stiam, nu stiu daca puteam sa merg, vremea rece imi face probleme mari de tot. Poate daca urmatoarea expo va fi la vara, apar si eu. Cind ma gindesc cite au fost de fotografiat pe vremea cind eram copil si mai tirziu... Poate ca nu-i inca tirziu. Poate ar trebui sa stam de vorba despre asta, mai am rude prin zona si oamenii sint tare primitori si bucurosi de oaspeti.

Blogu'lu oZo spunea...

Normal că am auzit. Am stat o perioadă în săveni, deci!...