joi, 21 iunie 2012

despre CAPRA VECINULUI la magazinul galben din ieși


În dulcele târg al Ieșilor Complexul Palas a binecuvântat tot iubitorul de fotografie cu un magazin galben. De-al Nikonului. Printre cei care dau Nikoane la popor este și un plăvan - același care acum vreo doi ani se lua de Mihai Cantea că ”lasă că termin eu facultatea și o să fac și o să dreg. Buricul fotografiei o să devin cu diploma în buzunar!”. Plăvanul a terminat de vreun an facultatea. Numa că licența a uitat să o ia de iubitor de istoria artei ce este (o fi facultatea de foto-tumbe de la Iași vai de mama ei, da nici chiar la toți dicapații nu poate da diplome).

Intru ieri în magazin cu gândul să-mi iau 2 Nikoane la grămadă și ce-mi aud urechile: plăvanul discuta cu un client, asigurându-l în gura mare: ”vă spun eu, servisul de la Canon nu este autorizat, nu oferă garanții! pe când cel de la Nikon...” ”de ce minți Sorin? îmi sare mie țandăra” în timp ce plăvanul, fără să clipeasca, doar cu vocea ma scăzută continuă: ”știu eu ce vorbesc!”

Păi da domnule, știe plăvanul, că are experiență...

Probabil că omul respectiv pe care-l aburea întrebase în naivitatea lui care e diferența dintre Nikon și Canon iar ipochimenului i se păruse cea mai interesantă placa cu servisul.

Păi omu, în loc să-i zici cât de extraordinar este aparatul Nikon pe care-l vinzi, să-i dai 15 argumente pro pentru a-i vinde două aparate, nu unul, tu te ții de prostioare ieftine? Puteai să-i zici așa:
1. Domnule, Nikonul beneficiază de o tehnologie suprapământeană, aparatele sunt fabricate din aliaje speciale care includ componente aduse tocmai de pe planeta Marte.
2.Toate piesele din interior sunt aurite cu aur de 24 de carate pentru ca pixelii care formează imaginea să facă contact mai bine între ei.
3. Fiecare apertură are în compunere un led roși pentru ca atunci când o scăpați pe jos să lumineze și să o puteți găsi și pune la loc chiar și noaptea.
4. Nikonul a implementat de azi o tehnologie nouă, astfel prin descărcarea unui simplu apgreid, pentru cei care poartă ochelari, să se poată face vizarea direct prin obiectiv, prin aceasta asigurându-se o mai bună priză a aparatului și garantându-se un camuflaj total la fotografia de stradă.
5. De ieri toate cauciucurile care învelesc aparatele și obiectivele Nikon nu se vor mai desprinde (cum ați auzit pe ici pe colo, da oricum nu era adevărat) deoarece atât aparatele cât și obiectivele vin acum învelite în țiplă și sudoarea de pe mâinile dumneavoastră nu va mai intra în contact direct cu cauciucul.
6. Nici o fotografie făcută cu un aparat Nikon nu va mai trebui prelucrată după fotografiere în vecii vecilor amin, pentru că vă dăm un CD cu un program minune pe care l-am conceput și inscripționat EU la Universitatea de Arte ”George Enescu” - secția Foto-Video, program care vă face fotografiile rotunde, pătrate, triunghiulare sau rombice (în funcție de opțiune) și musai vi le scoate si pe hârtie de imprimantă, tridimensional și 8D.
7. etc.
9. samd.

Chiar nu-i înțeleg pe băieții ăștia. Chiar să nu aibă argumente să-și vândă marfa încât să trebuiască mereu să se scarpine de Capra Vecinului?

Este știută și răsștiută nesimțirea cu care cei care fac servisul la Nikon își tratează clienții. Numai din ce știu eu, schimbarea unui captor la un D 90 a durat la o colegă o lună și ceva, și l-a primit varză înapoi. Abia  după ce l-a trimis a doua oară și după vreo alte 3 săptămâni s-a rezolvat problema. Altă lună a durat schimbarea unui captor la un D 40. Iar mai nou, colegul Adrian Cuba a așteptat 6 săptămâni pentru a-i fi schimbat un captor și a-i fi înlocuite niște caucioace pe obiective.

Nu cred că politica de vânzări a acestor magazine ar trebui să se axeze pe aruncarea la potențialii cumpărători cu prafuri în ochi privind concurența. Fiecare brand are în ofertă destule aparate ca să satisfacă gusturile tuturor clienților. Este nevoie doar de oameni cu abilități în a vinde marfa, punându-i în valoare calitățile față de clienți.
Să fiu în locul șefilor, aș da plăvanul instant afară. Nici încă 10 facultăți nu pot adormi prostia din om!

7 comentarii:

Andrei Weingold spunea...

mare dreptate mai ai... ( in sfarsit)

Mihai Cantea spunea...

Am senzația că cei de la Nikon -București i-au instruit să zică, să lovească capra. Pentru că la Nikon-Palas-Iași mai lucrează cineva, vecin de-al meu de cînd era în burticica mamei lui, și a încercat și mie să îmi facă aceleași afirmații, mie care pînă acum am avut neșansa să apelez la Canon service și am constatat că nici măcar o virgulă din ceea ce au spus cei de acolo nu a fost neadevărat, pe cînd despre Nikon am primit vești cu carul și toate proaste: amînări, retururi pt depanare proastă, incompetență la greu....

francisc vaida spunea...

coane OzO ...!

stii k nu ma bag decit daca e prea stirgatoare jegosenia ...!
canon are service ...si chiar unul bun in Bucuresti ...adica autorizat de CANON..!nu am a le reprosa nimic ...desi am avit citeva contre ...dar ele se refera la comunicare si nicidecum la abordare ..! asa ca ...plavanul baga de la el ...sa isi ia salariul...! pe centura era mai simplu si mai ieftin

maya spunea...

imi permit si eu sa vin cu o intrebare. Am vrutr sa vin la un curs de fotografie si pana la urma tot am sa o fac...Imi plac fotografiile dar nu stiu nimic despre aceasta arta. As vrea sa incep prin achizitionarea unui aparat bunicel si as vrea o recomadare..va rog foarte mult.

maya spunea...

imi doresc sa-mi achizitionez un aparat bunicel cu care sa ma oot prezenta si la un curs de fotografie. Ce-mi recomandati?

Blogu'lu oZo spunea...

un mail pe fotodusa@gmail.com si putem discuta mai multe...

Dragos Bora spunea...

2.Toate piesele din interior... facă contact mai bine între ei."

=)) =)) =)) Nebun mai esti! =)) =)) =))

Chapeau bas!