sâmbătă, 29 martie 2014

29.03.2014 - despre Fotografie cu dragoste - 88


Sunt momente în care mă întreb ”pentru cine fac ceea ce simt că trebuie să fac”. Am încercat și încerc din tot sufletul meu (atât cât timpul mi-o permite) să dăruiesc din ceea ce știu. Să transmit celor din jur ceea ce am învățat, ceea ce mi s-a dat, ceea ce am reușit să înțeleg. Se pare că nu este de ajuns. Așa cum întâlnirile de la Cărturești adună pasionații de fotografie, așa cum ieșirile la fotografiat ne strânge laolaltă, tot așa mi-aș fi dorit să se întâmple și la Proiecția de Diaporame din seara asta din fața Palatului Roznovanu. Să fim împreună. Mai ales că aceste proiecții se fac destul de rar. Din păcate (oare?) lângă mine și Popescu au fost doar trei Colegi...
Prieteni, înțeleg că este sâmbătă seara, că este destul de rece afară, că ați mai văzut Diaporamele, că în fața Primăriei nu este confortul de la Cărturești, că atracțiile Palasului sunt departe... Pot înțelege că n-ați avut chef, că ați avut altceva mai bun de făcut (felicitări), că ați fost plecați din localitate, etc, etc, dar, sincer, nu pot înțelege de ce doar trei oameni au considerat că merită să iasă din case pentru a-și alimenta setea de Fotografie. Asta chiar îm este greu să înțeleg. Nu mai spun că era și o oportunitate de fotografiat.

Sincer, îmi este jenă să scriu. Să vă spun ceea ce știți deja... Fotografia este o stare de spirit. O ai în suflet și-ți arde celulele mai ceva ca o oră de tras de fiare la sală. Fotografia este dincolo de lene, de neputință, de indolență, de ”lasă că merge și-așa”, de ”lasă că nu se termină lumea fără mine”, de ”lasă că voi merge data viitoare” și de tot felul de scuze pe care ni le găsim atunci când neputința sau suficiența ne dictează ce să facem. De ani de zile am încercat să fiu mereu prezent la întâlnirile pe care ni le-am propus. Indiferent că aveam sau nu aveam chef. Mereu voi ați fost mai importanți decât trăirile sau neputințele mele de moment. Și vă rog să nu uitați: a dărui este cel mai minunat lucru de pe lumea asta. Numai dăruind veți primi înmiit înapoi!

Niciun comentariu: