duminică, 13 ianuarie 2013

Acum 5 ani


Vă mai amintiți (cine a fost pe acolo)? Acum cinci ani începeam la Centrul Cultural Francez din Iași ”Atelierul de Fotografie”. Prima întâlnire a avut loc pe 19 ianuarie 2008. Au venit atunci, daca-mi amintesc bine, 116 iubitori de Fotografie. Prea mulți pentru o sală de 90 de locuri cum este aceea de la Institutul Francez Iași (cum se cheamă acum).
Prima temă a fost ”Portretul”. Dacă aveți răbdare să umblați pe blogul lor (http://atelieruldefotografie.blogspot.ro/)
veți vedea imaginile și ce mă ducea pe atunci mintea pe mine... Am amintiri extraordinare de atunci. Numai că, probabil, nu am știut să țin un echilibru și la începutul lui iunie 2008 am plecat, lăsând treaba începută în mâinile unor colegi pricepuți, Mihai Cantea și Dan Mititelu, care au continuat ce începusem eu. Atât cât au putut. Astăzi, deși de intitulează pompos ”Program cultural profesional promovat şi susţinut de Institutul francez Iaşi (denumire initiala Centru cultural)”, treaba e moartă. Și nu de acum, de mai multă vreme. Păcat!

Dintre cei care au dat viață postărilor Atelierului de Fotografie mi-i amintesc pe Oana Damir, Alexandra Corneanu, Bogdan Hunea, George Vintilă, Lavana Kray, Laurian Ghinițoiu, Marius Butuc, Adrian Gârneață, Lucian Andriuc, Cristian Popescu, Iulia Pașcanu, Ionel Pomană, Adeline Florea, Codrin Băleanu, Dan Bujdei, Radu Onofrei, Ioana Chilu, Bogdan Săndulescu, Bogdan Todireanu. Mulți dintre ei sunt fotografi cunoscuți astăzi. Și asta mă bucură.

Pentru mine Atelierul de Fotografie a fost un început. Ca și pentru majoritatea celor de atunci care au făcut din Fotografie o meserie sau un mijloc de exprimare. Mă bucur că le-am fost alături la început de drum. Sper ca și ei sa aibă amintiri frumoase...

Un comentariu:

foto+grafie spunea...

De aici a inceput:
http://atelieruldefotografie.blogspot.ro/2008/01/afis01.html

Chiar merita vazut si citit. Ce vremuri, dom'le, ce vremuri...